Rød kjærlighet

Rød kjærlighet

mandag 6. juni 2011

Barsel gave til liten prinsesse....


Jeg har laget gave til en vennindes lille jente. Ullfilt dress med foret hette.

Dressen har mangen små, søte detaljer. Jeg har valgt å kun ha detaljer på fremsiden av dressen siden den er i str ca 6 mnd. Blir nok mest brukt i vogn, bilstol og kanskje til å fra plasser når de er litt kaldere ute å da vil ikke ryggen synes uansett.

Takk til min venninde Neleta Bråten Lode som har heklet sååå fint hjerte og blomst til dressen.
Hu er utrulig på hekkling.

 Takk til svigermor som har latt meg låne symaskinen sin noen dager. 
Den har mange kjekke funksjoner, deriblant veldi fine bokstave som broderest på med broderingsramme i ulikt design og størrelser...

                           De søte små jentene er klyppet ut fra meter stoff jeg hat kjøpt på panduro.



Matchende tøfler med de samme blondene rundt kanten og røde snora rundt.



Smikka kan snus begge veier og er som resten av klærne av ull. Veldi greit når de begynner å bli kaldere ute.



En liten tytt med snor ble de også. 
Hjertet, trykknappen og ringen til å feste tytten i er alle kjøpt på ebay.
Hetten er laget i en fasong jeg liker godt, munkfasong....dvs at den går i en spiss nedover. Kan velge om en vil brette hetta litt å få frem detaljer eller la den ver som den er.
( Første gong jeg forer hette så ble fornøyd med de resultatet.)


Pent brettet i eska...
Å ferdi pakket inn me en liten pynte detalj i toppen...


Som dere sikkert ser så elsker jeg å holde på me sånn her ting, innpakking, dekorering og pynting er kjekkt :) Cellofan kan en enten kjøpe på rull i dagligvarebutikker eller hos blomsterforhandlere å finnes i mange farger.

Med i pakken ble også en liten oppmerksomhet til storesøster til den lille, en tryllestav :)

Mønsteret på klærne er egendesignet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Carpe Diem ♥♥♥

Tiden flyr fort...Ta mange bilder,le mye, tilgi, snakk ut,dans i regn, trøst en venn, vær oppe sent, smil til ansiktet gjør vondt, elsk som du aldri har blitt såret,og lev livet til det fulle!
Fortell noen hva de betyr for deg, vær ikke redd for å ta sjanser, og mest av alt, Lev i øyeblikket, fordi hvert sekund du bruker på å være sint......... eller opprørt, er ett sekund av lykke du aldri vil få tilbake ♥♥♥